Hur kan du maxa din

förbränning?

Maten:
• Ät regelbundet och ordentligt under en hel dag.
• Drick mycket vatten.
• Direkt efter träning, ät osaltade riskakor för att fylla på glykogenlagret. Det vill säga energi förrådet levern som är livsviktiga för oss.
• Ät fett. Du måste äta rätt fett för att förbränna fett. Exempel på bra fetter är: Nötter,olivolja, lax och frön.
• Se till att du äter mindre kolhydrater än vanligt. Minska med 500 kcal/dag och höj protein intaget.

Tips på bra kost:
Kolhydrater:
Fullkornsprodukter, äpple, bulgur, havregryn, potatis och ris.
Proteiner: Kyckling,kalkon,ägg,keso,lax,tonfisk,kesella,torsk,köttfärs,ox/fläskfile och bönor.

Träningen:
För att kroppen ska uppfatta att den tränar så krävs det att du får upp pulsen ordentligt, och det gör du med att träna:
• Löpning.
• Simning.
• Spinning.
• Zumba
• Styrketräning.
• Tennis.
• Badminton.


Mitt tips till dig är att hitta regelbunden träning under hela året för att få bästa resultat och kunna behålla ditt resultat när du uppnått den.
Det jag varnar för är jo-jo bantningen. Träning i korta perioder, för det ger aldrig bra resultat i längden. Så tänk långsiktigt. Försök hitta en skön livsstil som passar dig. För den ska förhoppningsvis hålla resten av livet.

Allt eller inget!