Visar vågen att du står still i vikt fast du tränar regelbundet? Då kan det bli dags att sluta väga dig, vågen kan bli din värsta fiende. Den kan sätta en mental spärr som gör det omöjligt att gå ner i vikt. Släng ut vågen och börja rasa i vikt!

Vågen är inte det bästa sättet att mäta framgången på. Den talar inte sanning. Är det bara kilona du bryr dig om? Nej,jag tänkte väl det. För de allra flesta finns det två stora skäl bakom beslutet att försöka gå ner i vikt.
Den ena önskan är att bli mer nöjd med sin egen kropp. Den andra önskan är att bli piggare, friskare och starkare. Kort sagt må bättre.

Vågen mäter inte hur snygg du har blivit i kroppen när du har tränat flitigt eller hur bra du mår. Den säger inte hur mycket fett du har förlorat.
Det man ska tänka på när man står på vågen är att den väger hela dig. Därför tycker jag att man inte ska stå på vägen det första 3 månaderna när man tränar styrketräning och kondition. Varför??
För när man styrketränar så bränner man fett och får istället muskelmassa och muskler väger mer än fett. Fast du har gått ner i vikt så visar ändå vågen att du har kanske tom gått upp i vikt och det är för att du har förlorat fett men lagt på dig muskelmassa. Därför tycker jag att om du har bestämt dig för att gå ner i vikt, mät dig med måttband samt gör en fettmätning på gymmet 1 ggr/månad för att se att du är på väg att nå ditt mål och att det går åt rätt håll.